Szakadni látszik a baloldal, a Momentum meg végképp avagy Szegeden jó, Debrecenben rossz – vajon mi az?
Van egy ügy, ami tátongó törésvonalat jelent a baloldalon. Ez egy rendkívül speciális törésvonal, ugyanis városa válogatja, hogy éppen melyik térfélen helyezkednek el az egyes baloldali politikusok.
Ez az ügy nem más, mint az elektromos autózás, ezzel együtt pedig a zöld átállás. De hogy is van ez?
A debreceni baloldal – élén a Mándi László által vezetett Momentummal – nemet mond a zöld átállásra. Nemet a környezetünk védelmére. Támadják ugyanis az elektromos autók gyártását, így azok elterjedését is. Nem érdekli őket, hogy a károsanyag-kibocsátás részint az elektromos autók terjedésével csökkenthető látványos mértékben. Szembemennek az Európai Unióval, hiszen hiába a brüsszeli döntés, miszerint 2035-től megtiltják az új benzines és dízeles autók forgalomba helyezését, Mándiék tudatosan, az eszközökben nem válogatva (fizetett provokátorokkal, bértüntetőkkel, testi erőszak alkalmazásával) akadályozzák azon gyárak megépítését, amelyek révén elkészülhetnének a jövő autói, a piaci igényeket kielégítő mennyiségben. Nemet mondanak a CATL-re, így a BMW-re is.
No, de itt jön a csavar. Légvonalban valamivel több, mint 180 kilométer van a Nagytemplom és a szegedi Dóm között, viszont ez a távolság ég és földnek tűnik a két város baloldali világában, és tátongó űrnek látszik a Momentum két városi tagozata között.
A Botka László vezette szegedi baloldal totális ellentéte a debreceninek. A momentumos városfejlesztési alpolgármesterrel, Nagy Sándorral kiegészülve boldogan, üdvrivalgás közepette fogadták a kínai (!!!) elektromos autókat (!!!) gyártó BYD beruházását.
Igaz, annak idején Mándi is aggódott a kínai Semcorp (akkumulátor alkatrészgyártó) beruházásáért, de na, azóta nagyot fordult a világ a debreceni baloldalon.
Botka László szerint a kínai beruházással együtt is harmóniában él a természettel Szeged.
Sőt, a polgármester rendre úgy hivatkozik a BYD-ra, mint ami egy „zöld autóipari vállalat.”
Nagy Sándor momentumos alpolgármester azon túl, hogy oda-vissza van a BYD beruházásért, belátja: Szeged az elektromos autógyár mellett is lehet zöld város.
Az egyik momentumos szegedi képviselő pedig reménykedik benne, hogy egyre többen választják majd Európában az elektromos autókat.
Ugye mennyivel másabb ez, mint az erőlködő, fizetett bértüntetőkkel és álcivil szervezetekkel kiegészült debreceni baloldal?
És hogy mi a tanulság?
Politikai haszonszerzés, pillanatnyi politikai (értsd: megrendelői) érdekek miatt a baloldal képviselői 180 kilométerrel arrébb képesek teljesen mást állítani egy adott ügyről, mint párttársaik, még akkor is, ha az teljesen szembe megy a józan ésszel, vagy épp az adott városban élők érdekeivel.
Amíg a szegedi baloldal, momentumostól, mindenestül elismeri, sőt propagálja, hogy az elektromos autózásé a jövő, addig a Mándi-féle debreceni baloldal továbbra sem támogatja az elektromos autógyártást, az elektromos autók meghajtásához szükséges akkumulátorok gyártását, így a zöld átállást és a környezetvédelmet sem.
Ugyanakkor ne legyen kétségünk: nincs két baloldal. Botkáék azért támogatják a BYD-t, mert az autógyár létrehozza azokat a munkahelyeket a kormány támogatásának köszönhetően, amelyeket az elmúlt években a szegedi szocik sehogy nem tudtak. Mondjuk legalább a szegedi momentumosokban van annyi gógyi, hogy egyrészt nem mennek szembe a jól fizető álláshelyek létrehozásával, másrészt törődnek a jövővel, a zöld átállással.
A fentebb taglaltak szerint vajon hogy nézhet ki egy párttalálkozó a Momentumnál ilyen mély, belső törésvonalakkal?