Igen, ilyen egyszerű. Hiába próbálja a dollárbaloldal ezt a kérdést árnyalgatni, érvelgetni az ellenkezője mellett, de felesleges. Ez tény.
De mi mást is várhatnánk attól a debreceni baloldaltól, amelynek prominens tagjai azt sem képesek felfogni, hogy nincs elektromos autó akkumulátor nélkül? Vagy azt, hogy elektromos autók és akkumulátorok nélkül nincs zöld átállás, és nem csökkenthető érdemben a szén-dioxid kibocsátás sem.
A BMW elektromos autógyára oké, de az elektromos BMW-k meghajtását biztosító akkumulátorgyárról szó sem lehet – mondja a dollárbaloldal. Eszerint Mándi és sleppje drága dísztárgyakat kíván gyártatni a debreceni BMW gyárban. Mert akkumulátorok nélkül bizony nem volna több egy BMW sem, mint egy szép ipari szobor. Faék egyszerűségű, hamis logikájuk az alábbiakból ered.
Mándi Lászlóéknak megfelelési kényszere van a nyugat irányába. Nem elég, hogy onnan kapják a dollárokat, de ha kell, a magyarok érdekeivel szemben is képviselik nyugati főnökeik akaratát. Ez tetten érhető a keleti, távol-keleti vállalatokkal szembeni akcióikból.
Mándi Lászlóék ugyanazért támadják az akkugyárat, mint amiért akadályozzák azt, hogy Magyarország részére folyósítsák a neki járó uniós pénzeket. Nekik nem a magyarok érdeke számít, csakis a nyugaté, ahonnan ők a mikroadományaikat kapják.
Mándi Lászlóék tönkre akarják tenni, és meg akarják szakítani a keleti kapcsolatokat. Nem törődnek azzal, hogy rengeteg magyar, köztük debreceni cégeket is rendkívül nehéz helyzetbe hoznának. Elakarják venni a lehetőséget a hazai vállalatok elől, hogy bekapcsolódhassanak egy nemzetközi, sikeres és jól profitáló globális termelési értékláncba. Céljuk érdekében több ezer debreceni munkahely sorsát is készek volnának megpecsételni.
Mándi Lászlóék nyugati megrendelőinek már-már sértő, hogy Debrecen kelet és nyugat találkozási pontja lehet. Debrecenben nyer ugyanis bizonyítást az, amiről Orbán Viktor egy jó ideje beszél: igen a konnektivitásra, a nyugati és keleti kapcsolatok egyidejű ápolására – mert ez a magyar érdek –, és nem a blokkosodásra, a világ keleti részéről való teljes leszakadásra.
Ha Mándi Lászlóék és az ő baloldali logikájuk bármikor többségbe kerülne, az csődöt jelentene az országnak és Debrecennek is. Leállítanák a több ezer munkahelyet teremtő akkugyárat, ezzel együtt pedig a BMW gyárát ellehetetlenítenék. Így nemcsak keletről választanák le Magyarországot, hanem a nyugatról is.