2025. 06. 11.
Az ország fővárosa a csőd szélén áll. Politikai érvek repkednek minden oldalról, a közösségi közlekedés finanszírozása bizonytalan, miközben tízmilliárdokból kezdett egy hozzávetőleg 20-30 éves saját projektet Budapest vezetése. Az átlagember meg áll a villamoson, 30 fokban. Mert a főpolgármester így tiltakozik az ellen, amit 6 éves működése hozott létre a főváros élén.
A politikai viták azokon csapódnak le, akiknek a szolgálatára felesküdött a városvezetés. Képzeljük el, hogy Debrecenben a polgármester egyszer csak leállítja a tömegközlekedést vagy bezáratja a strandot nyáron, vagy lemondja a Virágkarnevált –politikai zsarolásként.
Egy önkormányzat csak akkor vállaljon nem kötelező feladatokat, mint a tízmilliárdokba kerülő rákosrendezői pályaudvar helyére álmodott új városrész, amikor az alapműködést – jelen esetben a közösségi közlekedést – fenn tudja tartani. A mindenkori magyar kormány hazánkban egyedül a Fővárosi Önkormányzat által üzemeltetett tömegközlekedést támogatja kiemelten. Ez olyan távlatokat nyit meg Budapest előtt, amiről más hazai városok még csak nem is reménykedhetnek.
A városvezetés a köz szolgálata kell legyen. El kell kerülni minden eszközzel, hogy egy-egy polgármester túszul ejthesse a városlakókat, s politikai viták rendezéséhez ütőkártyaként se szolgáljanak a kiszolgáltatott emberek! A polgármester és a képviselők dolga a város működtetése és fejlesztése, nem pedig öncélú politikai játszmák és csaták.